søndag 19. juli 2009

Glede, ro og forventning

"Hvordan har du det nå, like før dere skal reise til Nepal?" Det er et spørsmål jeg (Evelyn) ofte har fått i sommer. Tre ord beskriver tanker og følelser godt nå: Glede, ro og forventning. Jeg ser med glede og forventning frem til en ny hverdag, til å etablere familien i et nytt land, lære et nytt språk og lære nye mennesker å kjenne. Det er mye jeg kan bekymre meg over (-mødre, inklusiv meg selv, har som kjent lett for å bekymre seg). Hvordan vil barna takle overgangen? Utfordringene i møte med en ny og fremmed kultur kan til tider sikkert bli store, det er vi forberedt på. Oppbrudd og farvel med vår nærmeste familie fremkaller vemod bare ved tanken. Men nå er jeg fylt av en helt spesiell ro som jeg ikke trodde jeg skulle ha like før avreise. Og barna er forventningsfulle på sin troskyldige måte: "Vi skal reise langt, langt med et stort fly til Nepal" forteller Markus med stor innlevelse. "Jeg gleder meg" sier Marie og smiler.

"Ja, med glede skal dere dra ut og føres lykkelige fram. Fjellene og haugene skal møte dere med jubelrop....." Ordene er hentet fra Jesaja 55:12. Dette er starten på løftesvers som vi har opplevd Gud har gitt oss det siste året i forberedelsen mot utreise.

1 kommentar:

  1. Hei ,det er veldig lenge siden, men så dere i Vårt Land i dag og fant deretter bloggen deres. Det skal bli spennende å følge dere her, lykke til og Guds velsignelse til dere og arbeidet. Hilsen Annbjørg Bø Sørhus

    SvarSlett