mandag 17. september 2012

150 mm regn i løpet av et døgn..


Arets kraftigste nedbørsdøgn er i gang. Omkring 150 millimeter regn har falt siden det begynte å regne kraftig i går kveld. Det har regnet non-stop i nesten 24 timer, og fortsatt høres regnet som pisker på ruta i leiligheten vår. 
 Det kraftige regnet falt sammen med en stor hindu-festival ("Tejh"), og derfor var det nærmest tomt på poliklinikkene i dag. Det ble god tid til å nyte flere kopper te sammen med andre medarbeidere på sykehuset. Over er jeg i gang med dagens tredje tekopp. Jeg har gjort det til en vane at jeg drikker te uten sukker. Alle spør meg om jeg har sukkersyke, men jeg tenker nå mest på framtidige tannlegeregninger hjemme i Norge.....
 Over sees et bilde fra første etasje i huset der vi bor. Her er det små hybler for turnuslegene ved sykehuset. Det kan være både svært kaldt, trekkfullt og vått i denne etasjen.
 Her er det vått og gjørmete på gårdsplassen utenfor huset vårt. Åsen i bakryggen kalles Srinagar, og i godvær har man fantastisk fjell-utsikt derfra.
Inngangspartiet til huset vårt, og man kan se det drypper godt fra verandaen over. Heldigvis er det meldt mindre regn fra i morgen. Det er forhåpentligvis siste krampetrekninger av regntiden. Årets regntid har vært dårligere enn tidligere år, og det snakkes allerede nå om redusert risavling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar