søndag 3. juli 2011

2x40 år

Så var den store dagen kommet som vi har ventet på i 40 år! Min kjære tvillingsøster, Martha, og jeg passerte det magiske tallet 40 i sommer, 26.juni. I den anledningen hadde Martha og svoger Thomas pusset opp løa i uthuset hjemme på gården og invitert hele slekta til stor fest.


Martha ble født 42 minutter før meg, men i 1971 var det fortsatt den gamle odelsloven som var gjeldende. Derfor var jeg odelsgutt til gården helt til jeg var 4 år gammel. I 1975 fant politikerne på å endre odelsloven slik at eldste barnet hadde rett til å overta gården, og denne loven hadde 10-års tilbakevirkende kraft. Jepp, der røk jammen meg gården...... Kanskje like greit siden jeg ikke er noen stor praktiker. Vi er i hvert fall strålende fornøyd med at Martha og svoger Thomas har overtatt, og driver gården videre. Et stort HIPP HIPP HURRA for min kjære tvillingsøster Martha! ( og meg selv..)


1 kommentar:

  1. Gratla med dagen! Skal svare på SMS ang. datamaskin no.

    SvarSlett